Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Skoda OCTAVIA IV (NX3, NN3, PV3) 2.0 TDI RS 4x4 (2020.07-???) 200km » QJB168 quinton
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iv (nx3, Nn3, Pv3) 2.0 Tdi Rs 4x4 (2020.07-???) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, półoś napędowa QJB168 QUINTON

QJB168 Zestaw osłon, półoś napędowa QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QJB168

producent:

QUINTON

średnica 1/średnica 2 [mm]:A=23 / C=52
Długość [mm]:75
Materiał:Guma

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, półoś napędowa QJB168 QUINTON

numery OEM:
VOLVO      3 103 799
VOLVO      3 284 415
BMW      33 21 1 205 748
BMW      33 21 1 207 037
BMW      33 21 1 225 541
BMW      33 21 1 227 291
BMW      33 21 1 227 293
BMW      33 21 9 067 806
BMW      33 21 9 067 810
BMW      33 21 9 067 817
BMW      33 21 9 067 819
ALFA ROMEO      11600 17932 000
ALFA ROMEO      11646 17932 00
ALFA ROMEO      11650 17932 03
ALFA ROMEO      16400 17047 0102
ALFA ROMEO      60 728 419
ALFA ROMEO      60 729 242

Zastosowanie Zestaw osłon, półoś napędowa QJB168 QUINTON w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.