Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH585K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH585K QUINTON

QTH585K Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH585K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:82
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH585K QUINTON

numery OEM:
VAUXHALL      90 537 453
VAUXHALL      90 537 811
OPEL      13 38 007
OPEL      13 38 008
SAAB      90 537 811
OPEL      12615097
OPEL      12622410
OPEL      1338007
OPEL      1338008
OPEL      1338034
OPEL      1338427
OPEL      90537453
OPEL      90537811
SAAB      12615097
SAAB      12622410
SAAB      90537811
VAUXHALL      12615097
VAUXHALL      12622410
VAUXHALL      90537453
VAUXHALL      90537811
CHEVROLET      12615097
CHEVROLET      12622410
ALFA ROMEO      51770698
ALFA ROMEO      73503706
FIAT      73502809

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH585K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.