Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6) 1.2 TSI (2015.05-2019.12) 110km » T5357 quinton
wybrany samochód: 
Skoda Rapid (nh3, Nk3, Nk6) 1.2 Tsi (2015.05-2019.12) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy T5357 QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

T5357

producent:

QUINTON

Długość [mm]:725
Zewn. uzębienie, od strony koła:24
Zewnętrzne uzębienie, od strony mech. różnicowego:33
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]:50,2
Ilość zębów, obręcz ABS:42
Pierścień ABS O [mm]:80
Wymiar gwintu:M14x1.5

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy T5357 QUINTON

numery OEM:
SMART      Q000 3233 V006000000
SMART      Q000 3233 V007000000
SMART      Q000 3233 V009000000
SMART      Q000 3233 V010000000
SMART      Q000 3233 V011000000
zamienniki:

Zastosowanie Wał napędowy T5357 QUINTON w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.