Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156055 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156055 SASIC

2156055 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156055
Koło pasowe, wał korbowy 2156055
2156055
sasic 2156055 Koło pasowe, wał korbowy

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

2156055

producent:

SASIC

Średnica [mm] 140
Ilość żeber 6
dla numeru OE 1711500
nr EAN 3660872427236

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156055 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS I, FOCUS II, FOCUS I/KOMBI, TOURNEO CONNECT, TRANSIT CONNECT 1.8D 08.01-12.13

Koło pasowe, wał korbowy 2156055 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2156055 producenta SASIC

FORD

1339469, 1711500

numery OEM:
FORD      1339469
FORD      1711500

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156055 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.