Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 50 92 3981 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 50 92 3981 SWAG Autoteile GmbH

50 92 3981 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
37.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

50 92 3981

Temperatura otwarcia [°c] 88
średnica zewnętrzna [mm] 52,0
Ciężar [kg] 0,07
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688239815

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 50 92 3981 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (88°C) pasuje do: CITROEN JUMPER II; FIAT DUCATO; FORD MONDEO III, RANGER, TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362, TRANSIT TOURNEO, TRANSIT V363 2.0D-3.2D 01.00-
numery OEM:
CITROËN      1338.F5
FIAT      9661331580
FORD      1 096 283
FORD      6 169 774
PEUGEOT      1338.F5
ROVER      LR 004618
TOYOTA      90916-03043
TOYOTA      90916-03062
FORD USA      89FF-8575-AA
FORD USA      XS7Q8575AA
LAND ROVER      LR 004618

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 50 92 3981 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.