Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 60 93 2651 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 60 93 2651 SWAG Autoteile GmbH

60 93 2651 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

60 93 2651

Temperatura otwarcia [°c] 89
Ciężar [kg] 0,18
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688326515

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 60 93 2651 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (89°C, w obudowie) pasuje do: NISSAN QASHQAI I, RENAULT CLIO II, CLIO III, ESPACE IV, GRAND SCENIC II, KANGOO, LAGUNA I, LAGUNA II, LAGUNA III, MASTER II 1.5D-2.5D 10.97-
numery OEM:
RENAULT      11 06 030 46R
RENAULT      82 00 248 531
RENAULT      82 00 267 349
RENAULT      82 00 558 766
RENAULT      82 00 558 779
RENAULT      82 00 954 289

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 60 93 2651 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.