Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D5ME027TT thermotec

Sprzęgło wentylatora chodnicy D5ME027TT THERMOTEC

D5ME027TT Sprzęgło wentylatora chodnicy THERMOTEC
thermotec D5ME027TT
Sprzęgło wentylatora chodnicy D5ME027TT
D5ME027TT
1,398.01 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D5ME027TT

producent:

THERMOTEC

Wysokość [mm]189
Średnica 1 [mm]152
Tryb pracyelektroniczny
średnica zewnętrzna [mm]225
Liczba zestyków5
Średnica kołnierza [mm]127
Średnica otworu kołnierza [mm]11
Kształt obudowy wtyczkiokrągły
Liczba otworów gwintowanych8
Liczba otworów do mocowania6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło wentylatora chodnicy D5ME027TT THERMOTEC

Sprzęgło wentylatora chodnicy
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      9342000022
MERCEDES-BENZ      A9342000022
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło wentylatora chodnicy D5ME027TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.