Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Ssangyong CHAIRMAN (HT_) 3.2 (1997.07-???) 220km » 2348 tomex-c
wybrany samochód: 
Ssangyong Chairman (ht_) 3.2 (1997.07-???) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. HYUNDAI SANTA FE 12- (RĘCZNY) 2348 TOMEX-C

2348 SZCZĘKI HAMULC. HYUNDAI SANTA FE  12- (RĘCZNY) TOMEX-C

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

2348

producent:

TOMEX-C

Opel Vectra C 02- tył
oś tylna
Grubość [mm] : 16,6
bez dodatków
Szerokość [mm] : 123,1
Wysokość [mm] : 52
Ciężar [kg] : 0,96
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23482160
Numer dostawcy: TX 12-95
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. HYUNDAI SANTA FE 12- (RĘCZNY) 2348 TOMEX-C

numery OEM:
FORD      2T142M008AA
FORD      4387371
RENAULT      440602154R
RENAULT      440608281R
RENAULT      44060BA00F
RENAULT      7701206609
RENAULT      7701207767
RENAULT      7701207968
RENAULT      7701207996
SAAB      12799240
SAAB      93183140
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. HYUNDAI SANTA FE 12- (RĘCZNY) 2348 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.