Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ117 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ117 TRW

PJQ117 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
 

    Ocena:
numer części:

PJQ117

producent:

TRW

Ograniczenia producenta VALEO
Średnica [mm] 24
nr EAN 3322937937998

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ117 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: MERCEDES CLK (A209), CLK (C209), M (W163); FIAT IDEA, PUNTO, STILO; LANCIA MUSA 1.4-3.0D 12.99-
numery OEM:
FIAT      46822932
FIAT      46823418
FIAT      55181216
FIAT      55183501
FIAT      71721396
FIAT      71780973
LANCIA      55181216
LANCIA      55183501

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ117 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ117zobacz instrukcję montażu PJQ117

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.