Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Peugeot 305 I Break (581D) 1.3 (1980.08-1982.09) 60km » PJQ117 trw
wybrany samochód: 
Peugeot 305 I Break (581d) 1.3 (1980.08-1982.09) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ117 TRW

PJQ117 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ117

producent:

TRW

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Ograniczenia producentaVALEO
Średnica [mm]24
nr EAN3322937937998

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ117 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: MERCEDES CLK (A209), CLK (C209), M (W163), FIAT IDEA, PUNTO, STILO, LANCIA MUSA 1.4-3.0D 12.99-
numery OEM:
FIAT      46822932
FIAT      46823418
FIAT      55181216
FIAT      55183501
FIAT      71721396
FIAT      71780973
LANCIA      55181216
LANCIA      55183501

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ117 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ117zobacz instrukcję montażu PJQ117

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.