Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ127 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ127 TRW

PJQ127 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ127

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 36
nr EAN 3322937938094

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ127 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne LAND ROVER DISCOVERY III, DISCOVERY IV; MG MG ZT, MG ZT- T 2.7D/4.4/4.6 10.03-
numery OEM:
FORD      4R83-7A564-AA
JAGUAR      4R837A564AA
JAGUAR      8H227A564AA
JAGUAR      XR832967
MG      UUB 000160
ROVER      UUB000160
LAND ROVER      8H227A564AA
LAND ROVER      LR014290
LAND ROVER      UUB000100
LAND ROVER      UUB000160
zamienniki:
ZA36018A1
brak
FTE automotive GmbH
ZA36018.3.1
brak
FTE automotive GmbH
1301127
brak
GIRLING

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ127 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ127zobacz instrukcję montażu PJQ127

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.