Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Opel CORSA C (X01) 1.4 Twinport (F08, F68) (2003.06-2009.12) 90km » PJQ209 trw
wybrany samochód: 
Opel Corsa C (x01) 1.4 Twinport (f08, F68) (2003.06-2009.12) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ209 TRW

PJQ209 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

    Ocena:
numer części:

PJQ209

producent:

TRW

Status produktu: Normalny
MateriałAluminium
Średnica [mm]34
nr EAN3322938190552
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ209 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne ABARTH GRANDE PUNTO; ALFA ROMEO 159, BRERA 1.4/1.8/1.9D 09.05-12.12
numery OEM:
ALFA ROMEO      55197680
FIAT      55197680
OPEL      55197680

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ209 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ209zobacz instrukcję montażu PJQ209

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.