Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ219 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ219 TRW

PJQ219 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
trw PJQ219
Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ219
PJQ219

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ219

producent:

TRW

Status produktu: Normalny
nr EAN 3322938220259

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ219 TRW

WYSPRZĘGLIK CENTR LUCAS PJQ219 FORD C-MAX II 1.6 ECOBOOST 150KM 10-, FOCUS III 1.6TDCI 95KM 11-
numery OEM:
FORD      1685547
FORD      1686778
FORD      1706670
FORD      1760736
FORD      1785392
FORD      1818044
FORD      1838178
FORD      2002011
FORD      AV61-7A564-BA
FORD      AV61-7A564-BB
FORD      AV61-7A564-BC
FORD      AV61-7A564-BD
FORD      AV61-7A564-BE
FORD      AV61-7A564-EB
FORD      AV61-7A564-EC
FORD      AV61-7A564-ED
VOLVO      31325267
VOLVO      31325987
VOLVO      31367377

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ219 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ219zobacz instrukcję montażu PJQ219

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.