Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMF159 trw

Pompa hamulcowa PMF159 TRW

PMF159 Pompa hamulcowa TRW

    Ocena:
numer części:

PMF159

dostawca:

TRW

Rozmiar gwintu 1 M10x1
Rozmiar gwintu 2 M15x1
Ilość połączeń 4
Ograniczenia producenta DELCO
Średnica 1 [mm] 20,6
nr EAN 3322937008056

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMF159 TRW

Pompa hamulcowa (20,6mm) pasuje do: OPEL ASCONA C, KADETT D 1.2-1.8 08.79-08.88
numery OEM:
OPEL      3488811
OPEL      5 58 184
VAUXHALL      3488811
VAUXHALL      5 58 184
zamienniki:
0 986 480 493
brak
BOSCH
402139
brak
VALEO
H209007.0.1
brak
FTE automotive GmbH
5258
brak
Car S.p.A (InterCar)
41810
brak
A.B.S.
4005159
brak
GIRLING
823642
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMF159 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.