Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0017 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0017 TYC EUROPE B.V.

810-0017 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0017
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0017
810-0017
tyc 810-0017 Wentylator, chłodzenie silnika

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0017

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm] 375
Moc znamionowa [W] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 5
Ilość czopów 6
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475024906

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0017 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD FOCUS I, FOCUS I/KOMBI 1.4-2.0 10.98-03.05
numery OEM:
FORD      1061260
FORD      1071996
FORD      1072554
FORD      1074127
FORD      1075127
FORD      98AB 8C607-EL
FORD      98AB-8C607-EG
FORD      98AB-8C607-EH
FORD      98AB-8C607-EJ
FORD      98AB-8C607-EL
FORD      98AB8C607EG
FORD      98AB8C607EH
FORD      98AB8C607EJ
FORD      98AB8C607EL
FORD      XS41-A224A36-BC
FORD      XS41A224A36BC
zamienniki:
0 130 104 807
brak
BOSCH
696151
brak
VALEO
1858746
brak
VAN WEZEL
25322601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0017 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.