Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0040 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0040 TYC EUROPE B.V.

810-0040 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0040
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0040

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0040

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm] 360
Moc znamionowa [W] 280
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 8
Ilość czopów 2
Liczba styków diagnostycznych (pinów) 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475021622

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0040 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD ESCORT CLASSIC, ESCORT VI, ESCORT VI/KOMBI 1.4/1.6/1.8 01.95-08.00
numery OEM:
FORD      1056962
FORD      1074907
FORD      97AB 8C607 EA
FORD      97AB-8C607-EA
FORD      97AB-8C607-EB
FORD      97AB8C607EA
FORD      97AB8C607EB
zamienniki:
1855749
brak
VAN WEZEL
25302604
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0040 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.