Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 836-0014 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 836-0014 TYC EUROPE B.V.

836-0014 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 836-0014
Wentylator, chłodzenie silnika 836-0014
836-0014
tyc 836-0014 Wentylator, chłodzenie silnika

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

836-0014

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 345
Moc znamionowa [W] 130
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Wersja na kraj Francja
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475028300

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 836-0014 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: TOYOTA YARIS, YARIS VERSO 1.4D 09.00-09.05
numery OEM:
TOYOTA      16361-0N010
TOYOTA      16361-21050
TOYOTA      163610N010
TOYOTA      1636121050
TOYOTA      16363-0G050
TOYOTA      16363-0G051
TOYOTA      16363-0H030
TOYOTA      163630G050
TOYOTA      163630G051
TOYOTA      163630H030
TOYOTA      16711-0N011
TOYOTA      16711-33030
TOYOTA      167110N011
TOYOTA      1671133030
zamienniki:
81092603
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 836-0014 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.