Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » V10-0168 vaico

Rolka napinająca paska wieloklinowego, Original VAICO Qualität V10-0168 VAICO

V10-0168 Rolka napinająca paska wieloklinowego, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-0168

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 82
Ciężar [kg] 0,31
nr EAN 4046001224683

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego, Original VAICO Qualität V10-0168 VAICO

numery OEM:
AUDI      027 109 243
AUDI      051 109 243
AUDI      27 109 243
AUDI      51 109 243
SEAT      027 109 243
SEAT      051 109 243
SEAT      27109243
SEAT      51109243
SKODA      051 109 243
SKODA      51109243
VOLKSWAGEN      027 109 243
VOLKSWAGEN      051 109 243
VOLKSWAGEN      27 109 243
VOLKSWAGEN      51 109 243
VAG      027 109 243
VAG      051 109 243
VAG      27 109 243
VAG      51 109 243

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego, Original VAICO Qualität V10-0168 VAICO w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.