Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-90-1857 vemo

koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-90-1857 VEMO

V15-90-1857 koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V15-90-1857

producent:

VEMO

Liczba łopatek wentylatora 8
średnica zewnętrzna [mm] 349
Wymagana ilość 1
Ciężar [kg] 0,32
nr EAN 4046001321467

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-90-1857 VEMO

Wiatrak wentylatora pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C4, A6 C5, A8 D2, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 2.4-2.8 03.94-03.08
numery OEM:
AUDI      078 121 301 E
AUDI      78121301D
AUDI      78121301E
SEAT      078 121 301 D
SEAT      078 121 301 E
SEAT      78121301D
SEAT      78121301E
SKODA      078 121 301 D
SKODA      078 121 301 E
SKODA      78121301D
SKODA      78121301E
VOLKSWAGEN      078 121 301 D
VOLKSWAGEN      078 121 301 E
VOLKSWAGEN      78 121 301 D
VOLKSWAGEN      78121301E
VAG      078 121 301 E
VAG      78 121 301 E

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-90-1857 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.