Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel INSIGNIA A Sports Tourer (G09) 1.4 (35) (2011.09-2013.06) 140km » V27-72-0003 vemo
wybrany samochód: 
Opel Insignia A Sports Tourer (g09) 1.4 (35) (2011.09-2013.06) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, Q+, original equipment manufacturer V27-72-0003 VEMO

V27-72-0003 Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, Q+, original equipment manufacturer  VEMO
vemo V27-72-0003

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V27-72-0003

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Typ układu hamulcowegoHamulce tarczowe
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]192
Ciężar [kg]0,02
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]2
nr EAN4046001682889

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, Q+, original equipment manufacturer V27-72-0003 VEMO

Czujnik zużycia klocka hamulcowego przód pasuje do: IVECO DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI 2.3D-Electric 01.03-
numery OEM:
IVECO      0000042559616
IVECO      042559616
IVECO      042567355
IVECO      2 992 394
IVECO      42 548 196
IVECO      42 559 616
IVECO      42567355
IVECO      500054696
IVECO      5000820895

Zastosowanie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, Q+, original equipment manufacturer V27-72-0003 VEMO w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.