Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Dacia SOLENZA (B41_) 1.9 D (B41E, B41F, B41G) (2003.02-???) 63km » V40-01-1056 vemo
wybrany samochód: 
Dacia Solenza (b41_) 1.9 D (b41e, B41f, B41g) (2003.02-???) 63km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN G V40-01-1056 VEMO

V40-01-1056 Wentylator, chłodzenie silnika, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN G VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V40-01-1056

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy mocującej
Napięcie znamionowe [V]12
Ciężar [kg]2,56
nr EAN4046001494680

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN G V40-01-1056 VEMO

Wentylator chłodnicy pasuje do: OPEL ASTRA H, ASTRA H GTC 1.4-1.8 01.04-10.10
numery OEM:
OPEL      13 126 354
OPEL      63 41 168
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN G V40-01-1056 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.