Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A4 B8 (8K2) 2.0 TDI quattro (2013.09-2015.12) 190km » C12111ABE-P abe
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 (8k2) 2.0 Tdi Quattro (2013.09-2015.12) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe kpl. C12111ABE-P ABE

C12111ABE-P Klocki hamulcowe kpl. ABE
91.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C12111ABE-P

producent:

ABE

Strona zabudowyOś przednia
Ograniczenia producentaSUMITOMO
Grubość [mm]17
Długość [mm]134,6
Szerokość [mm]134,6
Wysokość [mm]77,1
Styk ostrzegawczy o zużyciuz akustycznym czujnikiem zużycia
System hamulcowySUMITOMO

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe kpl. C12111ABE-P ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: LEXUS GX, MITSUBISHI PAJERO CLASSIC, PAJERO IV, PAJERO SPORT II, TOYOTA 4 RUNNER IV, 4 RUNNER V, CALDINA, CORONA, CROWN, DYNA 200 1.8-5.7ALK 08.88-
numery OEM:
MITSUBISHI      4605A472
MITSUBISHI      4605A481
TOYOTA      04465-04070
TOYOTA      044650K090
TOYOTA      044650K360
TOYOTA      0446535250
TOYOTA      0446535290
TOYOTA      0446560210
TOYOTA      0446560270
TOYOTA      0446560320
TOYOTA      04465YZZDB
LEXUS      04465-35250
LEXUS      0446504070
LEXUS      0446535290
LEXUS      0446560320
LEXUS      04465YZZDB

Zastosowanie Klocki hamulcowe kpl. C12111ABE-P ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.