Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 05P1379 lpr

Klocki hamulcowe - komplet 05P1379 LPR

05P1379 Klocki hamulcowe - komplet LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

05P1379, 24024, 5SP1379

numer części:

05P1379

producent:

LPR

System hamulcowy SUMITOMO
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Grubość [mm] 17
Wysokość [mm] 77,1
Szerokość [mm] 134,5
nr EAN 8032928083713

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 05P1379 LPR

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: LEXUS GX, MITSUBISHI PAJERO CLASSIC, PAJERO IV, TOYOTA 4 RUNNER IV, FJ CRUISER, FORTUNER, HILUX VII, HILUX VIII, LAND CRUISER 2.4D-5.7ALK 02.99-
numery OEM:
MAZDA      4605A472
MAZDA      4605A481
MITSUBISHI      4605B994
MITSUBISHI      MZ690355
MITSUBISHI      MZ690583
MITSUBISHI      TS200048
TOYOTA      0446504090
TOYOTA      044650K030
TOYOTA      044650K090
TOYOTA      044650K280
TOYOTA      044650K360
TOYOTA      044650K370
TOYOTA      044650K390
TOYOTA      044650K400
TOYOTA      044650K401
TOYOTA      044650K410
TOYOTA      0446535250
TOYOTA      0446535290
TOYOTA      0446560210
TOYOTA      0446560270
TOYOTA      0446560320
TOYOTA      04465AZ001
TOYOTA      04465YZZDB
TOYOTA      04465YZZDG
TOYOTA      446504070
TOYOTA      446535250
TOYOTA      446535290
TOYOTA      446560210
LEXUS      0446560320

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 05P1379 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 05P1379 LPR:

Zbigniew, Łódź
2021-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Waldemar, Marzęcice
2019-12-27
 5/5
Wahałem się trochę przy wyborze, bo poprzednio założone klocki dosyć piszczały i zużyły się ekstremalnie szybko na tych. Jeżdżę już 3 miesiące i sprawują się dobrze
Michał, Brzeziny
2024-04-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.