Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel ASTRA H CLASSIC liftback (A04) 1.7 CDTI (L48) (2009.01-???) 125km » C1I020ABE abe
wybrany samochód: 
Opel Astra H Classic Liftback (a04) 1.7 Cdti (l48) (2009.01-???) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe kpl. C1I020ABE ABE

C1I020ABE Klocki hamulcowe kpl. ABE
139.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C1I020ABE

producent:

ABE

Strona zabudowyOś przednia
Szerokość [mm]152
Wysokość [mm]96
Wysokość 1 [mm]96
Styk ostrzegawczy o zużyciuprzygotowany do wskaźnika zużycia
System hamulcowyBrembo
Szerokość 1 [mm]152
Grubość 1 [mm]17
Numer WVA20581
Liczba okładzin ciernych4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe kpl. C1I020ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: LAND ROVER DEFENDER, DISCOVERY V, RANGE ROVER IV, RANGE ROVER SPORT II 2.0-5.0 08.12-
numery OEM:
ROVER      LR149626
LAND ROVER      LR110084
LAND ROVER      LR138646
LAND ROVER      LR149626
LAND ROVER      LR157174
zamienniki:
ADBP420080
brak
BLUE PRINT

Zastosowanie Klocki hamulcowe kpl. C1I020ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.