Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Renault 18 Variable (135_) 1.6 TS (1982.05-1986.07) 97km » CCZ1652ABE abe
wybrany samochód: 
Renault 18 Variable (135_) 1.6 Ts (1982.05-1986.07) 97km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik prędkości koła CCZ1652ABE ABE

CCZ1652ABE Czujnik prędkości koła ABE
abe CCZ1652ABE
52.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

CCZ1652ABE

producent:

ABE

FORD TRANSIT 2.2D-3.2D 04.06-12.14

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik prędkości koła CCZ1652ABE ABE

Czujnik ABS tył P pasuje do: FORD TRANSIT 2.2D-3.2D 04.06-12.14
numery OEM:
FORD      1688856
FORD      1785750
FORD      AC1V-2B372-BA
FORD      AC1V-2B372-BB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik prędkości koła CCZ1652ABE ABE w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.