Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » SCF058 ava cooling systems

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat 11, ilość pinów 6) SCF058 AVA COOLING SYSTEMS

SCF058 Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat 11, ilość pinów 6)  AVA COOLING SYSTEMS
ava cooling systems SCF058 Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat 11, ilość pinów 6)
Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat 11, ilość pinów 6)  SCF058 ava cooling systems
Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat 11, ilość pinów 6)  SCF058 ava cooling systems
Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat 11, ilość pinów 6)  SCF058 ava cooling systems
Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat 11, ilość pinów 6)  SCF058 ava cooling systems

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

SCF058

Jednostkaszt.
Opcja wyposażenia6 pin
Średnica 1 [mm]265
Średnica 2 [mm]750
MateriałAluminium
MateriałTworzywo sztuczne
EAN4045385231225
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat 11, ilość pinów 6) SCF058 AVA COOLING SYSTEMS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat: 11, ilość pinów: 6) pasuje do: SCANIA P,G,R,T DC11.08-DT16.08 03.04-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat 11, ilość pinów 6) SCF058 AVA COOLING SYSTEMS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.