Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek Opel ASTRA F CLASSIC liftback (T92) 1.6 i (F08, M08, F68, M68) (1998.01-2002.08) 75km » 5910-01-022540P blic
wybrany samochód: 
Opel Astra F Classic Liftback (t92) 1.6 I (f08, M08, F68, M68) (1998.01-2002.08) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Napęd wycieraczek 5910-01-022540P BLIC

5910-01-022540P Napęd wycieraczek BLIC
blic 5910-01-022540P
Napęd wycieraczek 5910-01-022540P
67.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5910-01-022540P

producent:

BLIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz przodu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Napęd wycieraczek 5910-01-022540P BLIC

Mechanizm wycieraczek przód (bez silnika) pasuje do: SEAT LEON 1M, TOLEDO II 1M, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, GOLF IV 09.96-12.10
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1J1 955 603 A
VOLKSWAGEN      1J1 955 603 B

Zastosowanie Napęd wycieraczek 5910-01-022540P BLIC w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.