Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Audi A5 kabriolet (F57, F5E) 2.0 TFSI Mild Hybrid quattro (2017.05-???) 252km » G95002BTA bta
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (f57, F5e) 2.0 Tfsi Mild Hybrid Quattro (2017.05-???) 252km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Krzyżak wału napędowego G95002BTA BTA

G95002BTA Krzyżak wału napędowego BTA
bta G95002BTA
Krzyżak wału napędowego G95002BTA
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G95002BTA

producent:

BTA

Krzyżak wału napędowego (25x63,8mm) Mitsubishi Lancer, L300, Space Gear, Space Wagon, Pajero

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Krzyżak wału napędowego G95002BTA BTA

Krzyżak wału napędowego (25mmx63,8mm) pasuje do: MITSUBISHI DELICA / SPACE GEAR, ECLIPSE II, L 300 / DELICA II, L 300 III, L200, L400, LANCER III, LANCER IV, LANCER V, MIRAGE III 0.7-3.5 05.80-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Krzyżak wału napędowego G95002BTA BTA w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.