Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ chłodzenia Renault 19 I Cabriolet (D53_) » chłodnica cieczy, oleju i nagrzewnica Renault 19 I Cabriolet (D53_) » chłodnica wody, korek chłodnicy Renault 19 I Cabriolet (D53_)

chłodnica wody, korek chłodnicy do RENAULT 19 I Cabriolet (D53_)

wybierz typ samochodu RENAULT 19 I Cabriolet (D53_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 63,75
średnica zewnętrzna [mm] 19,55
Gwint zewn. [mm] M12 x 2,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 9,25
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 10,35
Ciężar [kg] 0,005
nr EAN 4027816375951
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
Ciśnienie [bar] 1,4
nr EAN 5901619530986
Długość sieci [mm] 615
Szerokość sieci [mm] 417
Głębokość sieci [mm] 34
Materiał żeber chłodzących Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy
Materiał zbiornika wody (chłodnica) Tworzywo sztuczne
Rodzaj chłodnicy Żebra chłodzące lutowane
nr EAN 5707286203853
Materiał Aluminium
Ogrzewanie/chłodzenie dla pojazdów z łączoną chłodnicą płynu chłodzącego / oleju
Długość sieci [mm] 614
Szerokość sieci [mm] 418
Głębokość sieci [mm] 32
Rodzaj chłodnicy Żebra chłodzące lutowane
nr EAN 8718042172624
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
Ciśnienie [bar] 1,4
nr EAN 3531650022892
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii chłodnica wody, korek chłodnicy pasujące do RENAULT 19 I Cabriolet (D53_)
chłodnica wody, korek chłodnicy

Chłodnica wody do samochodu

 

chłodnice Nissens najtaniej w sklepie e-autoparts.pl Chłodnica cieczy chłodzącej, popularnie zwana chłodnicą wody jest podzespołem samochodu wchodzącym w skład układu chłodzenia pojazdu. Jej zadaniem jest wydalenie do otoczenia nadwyżki temperatury powstającej podczas pracy silnika samochodowego. Silnik ten jest niczym innym jak silnikiem cieplnym, czyli takim, w którym energia chemiczna dostarczonego paliwa zamieniana jest w wyniku jego spalania w ciśnienie gazów spalinowych i ciepło. O ile to pierwsze jest jak najbardziej pożądane, to to drugie w nadmiarze już nie. Dlatego istnieje konieczność odprowadzania nadmiaru ciepła z silnika spalinowego na zewnątrz. Silniki w większości chłodzone są różnego rodzaju cieczami chłodzącymi, które odbierają ciepło z bloku silnika i odpowiednimi kanałami i przewodami chłodniczymi przenoszą je do chłodnicy silnika. Chłodnica składa się z wielu cieniutkich blaszek osadzonych na kanalikach, w których przepływa nagrzana ciecz chłodnicza. Duża powierzchnia łączna blaszek sprawia, że ciepło jest dobrze odprowadzane do przepływającego pomiędzy blaszkami chłodnicy powietrza.

chłodnice Denso w dużym wyborze w e-autoparts.pl Dla prawidłowej pracy chłodnicy istotne jest stosowanie właściwego płyny chłodniczego dostosowanego do materiału z którego wykonana jest chłodnica. Spotyka się chłodnice żeliwne oraz coraz częściej chłodnice aluminiowe. Aluminium jest materiałem lekkim i dobrze przewodzącym ciepło. Konstrukcja współczesnych chłodnic jest skomplikowana. Niekiedy są to chłodnice sklejone, niekiedy spawane lub zgrzewane. Często w celu dalszego zmniejszania wagi chłodnicy oraz zmniejszenie kosztu jej wytwarzania stosuje się kombinowane połączenie materiałów: aluminium i plastiku.
 

Czym kierować się decydując się na zakup nowej chłodnicy wody do swojego samochodu?


Na pewno nie należy kierować się ceną jako podstawowym kryterium przy dokonywaniu wyboru. Na rynku jest mnóstwo tanich chłodnic płynu chłodzącego słabej jakości kuszących bardzo niskimi cenami. Jednak w późniejszej eksploatacji może się okazać, że chłodnice te mają bardzo słabą konstrukcję, a system ich mocować nie wytrzymuje próby czasu. chłodnice NRF w e-autoparts.pl Taka chłodnica potrafi bardzo często rozszczelnić się podczas eksploatacji samochodu doprowadzając do ryzyka przegrzania i uszkodzenia silnika. Kryterium wyboru powinna być w tym przypadku tylko i wyłącznie jakość kupowanej chłodnicy wody. Wiodące w tym segmencie rynku są chłodnice wody Nissens, chłodnice Denso, czy też chłodnice płynu chłodzącego NRF oraz chłodnice Behr/Hella. Producenci ci stosują wysokie wymagania do swoich produktów, także do produktów swoich podwykonawców.

Dobrze o tym wiedzieć, że żadna firma produkująca chłodnice wody nie wykonuje całości swojej oferty w swoich fabrykach. Takie rozwiązanie było by po prostu nieopłacalne. Część oferty chłodnic samochodowych wytwarzana jest więc w zakładach produkcyjnych kooperantów tych firm w odpowiednim reżimie jakościowym, a potem sprzedawana pod brandem wiodącego producenta chłodnic samochodowych.