Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » układ hamulcowy Kia NIRO II (SG2) » cylinderek hamulcowy Kia NIRO II (SG2)

cylinderek hamulcowy do KIA NIRO II (SG2)

wybierz typ samochodu KIA NIRO II (SG2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica tłoka [mm] 20,6
Materiał Żeliwo szare
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633130479
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
System hamulcowy Bendix
Rozstaw śrub mocujących [mm] 35
otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu 10 x 1,25
Materiał Żeliwo
nr EAN 8432509600559
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu 10 x 1,25
Materiał Żeliwo
System hamulcowy Bendix
Rozstaw śrub mocujących [mm] 35
nr EAN 8032532017173
cena brutto:
8.00 zł
 Kup
Długość [mm] 25
Wymiar gwintu M8x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 8
nr EAN 5706021008920
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica [mm] 19
System hamulcowy BENDIX-BOSCH
nr EAN 8430320013145
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Ograniczenia producenta BENDIX
Średnica [mm] 20,6
Materiał Żeliwo
nr EAN 3322937017928
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
cylinderek hamulcowy

Cylinderki hamulcowe 


Należy do układu hamulcowego bębnowego i jest w pojazdach montowany coraz rzadziej. W nowoczesnych samochodach rezygnuje się z bębnów hamulcowych, wciąż jednak są wykorzystywane przy małych autach kompaktowych, w których sprawdzają się naprawdę dobrze. Cylinderki hamulcowe koła są elementami samochodu, które ulegają zużyciu, na co wpływ ma w wielu przypadkach nieprawidłowy montaż szczęk hamulcowych. Cylinderek hamulcowy zużywa się także w trakcie eksploatacji. Jeżeli mamy do czynienia z usterką, może się okazać, że naprawa czy też wymiana dotyczyć będzie również innych części znajdujących się blisko cylinderków, np. samoregulatora. 
 

Wymiana cylinderków hamulcowych koła


Cylinderki hamulcowe można wymienić w profesjonalnym warsztacie bądź też we własnym prywatnym garażu. Jeżeli decydujesz się na samodzielną pracę, unieś pojazd i zdemontuj koło. Dykielek zabezpieczający śrubę trzymającą cały bęben podważamy, wykręcamy nakrętki i zdejmujemy bęben. Szczególną zwróć uwagę na to, czy na wewnętrznej stronie bębnów hamulcowych nie został utworzony rant, w takim przypadku trzeba zachować szczególną ostrożność, aby nie uszkodzić szczęk hamulcowych. 

Po zdjęciu bębna należy oczyścić całość z płynu hamulcowego, ponieważ również tego rodzaju zabrudzenia powodują, że cylinderek hamulcowy się przedwcześnie zużywa lub zostaje uszkodzony. Teraz wszystkie elementy trzeba zdemontować, odkręcić przewody hamulcowe wykręcić śrubę i wyjąć cylinderek hamulcowy. Pozostaje już tylko przykręcić nowy i wszystkie części umieścić na swoim miejscu. 

Cylinderki hamulcowe zawsze wymieniamy parami. Zalecamy również montaż nowych przy wymianie szczęk i bębnów. Uszkodzone lub zużyte cylinderki hamulcowe koła przyczyniają się do nieprawidłowego ciśnienia płynu hamulcowego w układzie. Skuteczność jego działania obniża się w przypadku nieszczelnego cylinderka, który powoduje, iż płyn hamulcowy wydostaje się na zewnątrz.