Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zacisk hamulcowy Opel CASCADA (W13) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Opel CASCADA (W13)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do OPEL CASCADA (W13)

wybierz typ samochodu OPEL CASCADA (W13):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
5.01 zł
 Kup
Długość [mm] 30
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 11
nr EAN 5706021008777
Średnica [mm] 60
Wysokość [mm] 53,5
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Trw
Średnica [mm] 9,9
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Mando
Średnica [mm] 10
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Ate
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 48
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Ate
Wersja With Mechanism
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 48
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Ate
Średnica [mm] 60
Wysokość [mm] 53,5
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Mando
Długość [mm] 54
Wymiar gwintu M9x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza Torx-40
Kształt łba śruby / nakrętki Torx
nr EAN 5706021020977
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021007978
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021131833
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021122367
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021133301
Średnica [mm] 38
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy ATE
Wysokość [mm] 48
Materiał Stal
nr EAN 8430320197227
Średnica [mm] 38
Wysokość [mm] 48
System hamulcowy ATE
Strona zabudowy Oś tylna
Specyfikacja WITH MECHANIMS
nr EAN 8430320272580
Ograniczenia producenta ATE
Długość trzpienia [mm] 54
Ø sworznie [mm] 12
nr EAN 3322938190040
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.