Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Aston Martin » układ hamulcowy Aston Martin TICKFORD CAPRI » zacisk hamulcowy Aston Martin TICKFORD CAPRI » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Aston Martin TICKFORD CAPRI

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do ASTON MARTIN TICKFORD CAPRI

wybierz typ samochodu ASTON MARTIN TICKFORD CAPRI:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,045
Długość opakowania [cm] 10,0
Szerokość opakowania [cm] 10,0
Wysokość opakowania [cm] 2,0
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 4056111124759
Ciężar [kg] 0,052
Długość opakowania [cm] 10,0
Szerokość opakowania [cm] 10,0
Wysokość opakowania [cm] 2,0
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 4056111124766
Ciężar [kg] 0,05
Długość opakowania [cm] 10,0
Szerokość opakowania [cm] 10,0
Wysokość opakowania [cm] 2,0
Strona zabudowy na dole
Długość [mm] 70,2
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 4056111124773
cena brutto:
10.00 zł
 Kup
Długość [mm] 32
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 10
nr EAN 5706021101591
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021158960
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021176230
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.