Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chrysler » układ hamulcowy Chrysler 200 sedan » zacisk hamulcowy Chrysler 200 sedan » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Chrysler 200 sedan

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do CHRYSLER 200 sedan

wybierz typ samochodu CHRYSLER 200 sedan:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
System hamulcowy LUCAS/TRW
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia
nr EAN 8717109530339
System hamulcowy LUCAS/TRW
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem
nr EAN 8717109534030
System hamulcowy Lucas / TRW
nr EAN 4006633015547
System hamulcowy lucas/trw
Zestaw pełny 
Długość trzonka [mm] 61
Średnica [mm] 10
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem
nr EAN 5903364362522
Status produktu: Normalny
nr EAN 5703858304959
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 54
System hamulcowy Lucas
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Stal
nr EAN 8430320072791
Średnica [mm] 30
Strona zabudowy Oś tylna
Wysokość [mm] 39
Materiał Stal
nr EAN 8430320130941
Zestaw pełny 
System hamulcowy BENDIX
Specyfikacja WITH SLEEVE GUIDES
Średnica [mm] 20
nr EAN 8430320122830
System hamulcowy lucas/trw
Zestaw pełny 
Długość trzonka [mm] 61
Średnica [mm] 10
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem
nr EAN 8430320194394
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze pasujące do CHRYSLER 200 sedan
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.