Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ hamulcowy Citroën JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_) » zacisk hamulcowy Citroën JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Citroën JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do CITROËN JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_)

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPY I Furgon (BS_, BT_, BY_, BZ_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
System hamulcowy LUCAS/TRW
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia
nr EAN 8717109530780
Średnica [mm] 57
Wysokość [mm] 54,8
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Girling/Lucas/Trw
Średnica [mm]57
Lokalizacja w aucieOś przednia
Wysokość [mm]55
EAN5901321037643
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
5.01 zł
 Kup
Długość [mm] 33
Wymiar gwintu M8x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 9
nr EAN 5706021008722
cena brutto:
5.01 zł
 Kup
Długość [mm] 29
Wymiar gwintu M7x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 7
nr EAN 5706021008821
cena brutto:
6.00 zł
 Kup
Długość [mm] 42
Wymiar gwintu M8x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 9
nr EAN 5706021021868
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021064469
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021064476
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021111453
Średnica [mm] 57
Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość [mm] 55
Materiał Stal
System hamulcowy Trw
nr EAN 8430320083797
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.