Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jeep » układ hamulcowy Jeep GRAND CHEROKEE I (ZJ, ZG) » zacisk hamulcowy Jeep GRAND CHEROKEE I (ZJ, ZG) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Jeep GRAND CHEROKEE I (ZJ, ZG)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do JEEP GRAND CHEROKEE I (ZJ, ZG)

wybierz typ samochodu JEEP GRAND CHEROKEE I (ZJ, ZG):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 47,3
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Bendix/K/H
Średnica [mm] 66
Wysokość [mm] 52
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Ate/Kasko/Trw
Średnica [mm] 14
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Ate/K/H/Kasko/Trw
Strona zabudowy Oś tylna
Zestaw pełny 
System hamulcowy KELSEY-HAYES
Specyfikacja WITH SLEEVE GUIDES
Średnica [mm] 14
nr EAN 8430320123745
Średnica [mm] 48
System hamulcowy K/H
Wysokość [mm] 47
Strona zabudowy Oś tylna
Materiał Stal
nr EAN 8430320207506
Średnica [mm] 48
System hamulcowy ATE
Wysokość [mm] 52
Materiał Stal
nr EAN 8430320204956
Średnica [mm] 66
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy ATE/KASCO
Wysokość [mm] 52
Materiał Aluminium
nr EAN 8430320205328
System hamulcowy KELSEY-HAYES
nr EAN 8430320300153
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.