Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » układ hamulcowy Suzuki IGNIS II (MH) » zacisk hamulcowy Suzuki IGNIS II (MH) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Suzuki IGNIS II (MH)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do SUZUKI IGNIS II (MH)

wybierz typ samochodu SUZUKI IGNIS II (MH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 10
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Bosch
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 47
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Bendix/Bosch
Średnica [mm] 8
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Sumitomo/Tokico
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy LUCAS
Zestaw pełny 
Specyfikacja WITH GUIDE PINS
Średnica [mm] 10
nr EAN 5903364362386
Zestaw pełny 
System hamulcowy BOSCH
Typ tarczy hamulcowej pełny
Specyfikacja WITH GUIDE PINS
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 10/10
nr EAN 5903364362416
cena brutto:
5.01 zł
 Kup
Długość [mm] 31
Wymiar gwintu M7x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 7
nr EAN 5706021008845
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021070729
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021080537
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021092813
Średnica [mm] 48
Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość [mm] 47
Materiał Stal
System hamulcowy BENDIX/BOSCH
nr EAN 8430320083698
Zestaw pełny 
System hamulcowy BOSCH
Typ tarczy hamulcowej pełny
Specyfikacja WITH GUIDE PINS
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 10/10
nr EAN 8430320118949
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.