Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » układ hamulcowy Mazda 3 (BM, BN) » zacisk hamulcowy Mazda 3 (BM, BN) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Mazda 3 (BM, BN)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do MAZDA 3 (BM, BN)

wybierz typ samochodu MAZDA 3 (BM, BN):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
6.00 zł
 Kup
Długość [mm] 30
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 11
nr EAN 5706021008777
System hamulcowy ATE
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez tulejki
nr EAN 8717109530384
Średnica [mm] 10
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Ate
Średnica [mm] 10
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Ate
Średnica [mm] 36
Wysokość [mm] 48
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Ate
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021159189
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021162264
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021164763
Zestaw pełny 
System hamulcowy ATE
Średnica [mm] 10
nr EAN 8430320249995
System hamulcowy MAZDA
Zestaw pełny 
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 10/10
nr EAN 8430320251219
Średnica [mm] 36
Wysokość [mm] 48
System hamulcowy ATE
Strona zabudowy Oś tylna
Materiał Stal
nr EAN 8430320249964
Średnica [mm] 54
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy ATE
Wysokość [mm] 49
Materiał Stal
nr EAN 8430320251172
Średnica [mm] 36
System hamulcowy ATE
Wysokość [mm] 48
Strona zabudowy Oś tylna
Specyfikacja WITH MECHANISM
nr EAN 8430320287287
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.