Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » układ hamulcowy Peugeot V-CLIC » zacisk hamulcowy Peugeot V-CLIC » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Peugeot V-CLIC

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do PEUGEOT V-CLIC

wybierz typ samochodu PEUGEOT V-CLIC:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
do tłoka Ø [mm] 60
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633274777
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633090162
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633098359
cena brutto:
9.00 zł
 Kup
Długość [mm] 33
Wymiar gwintu M8x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 9
nr EAN 5706021008722
cena brutto:
9.00 zł
 Kup
Długość [mm] 29
Wymiar gwintu M7x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 7
nr EAN 5706021008821
Długość [mm] 54
Wymiar gwintu M9x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza Torx-40
Kształt łba śruby / nakrętki Torx
nr EAN 5706021020977
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021007961
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021007978
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021148763
System hamulcowy ATE
Ilość części [-częściowy] 11
Ciężar [kg] 0,108
Długość opakowania [cm] 20
Szerokość opakowania [cm] 15
Wysokość opakowania [cm] 1
Techniczny numer informacyjny 97200 5558 9 1
nr EAN 4019722545900
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.