Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ hamulcowy Volkswagen TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD » zacisk hamulcowy Volkswagen TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Volkswagen TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do VOLKSWAGEN TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
6.00 zł
 Kup
Długość [mm] 30
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 11
nr EAN 5706021008777
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633328654
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4047026182842
cena brutto:
7.00 zł
 Kup
Długość [mm] 36
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 11
nr EAN 5706021008753
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021137798
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021065145
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021065152
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021129908
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021133004
Długość [mm] 62
Wymiar gwintu M16x1,5
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 21
nr EAN 5706021123227
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.