Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » układ hamulcowy Volvo S60 II (134) » zacisk hamulcowy Volvo S60 II (134) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Volvo S60 II (134)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do VOLVO S60 II (134)

wybierz typ samochodu VOLVO S60 II (134):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
5.01 zł
 Kup
Długość [mm] 30
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 11
nr EAN 5706021008777
do tłoka Ø [mm] 60
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633274777
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633090162
System hamulcowy ATE
Długość [mm] 177
nr EAN 4006633330350
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633098359
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633342605
cena brutto:
5.01 zł
 Kup
Długość [mm] 33
Wymiar gwintu M8x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 9
nr EAN 5706021008722
Długość [mm] 54
Wymiar gwintu M9x1,25
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza Torx-40
Kształt łba śruby / nakrętki Torx
nr EAN 5706021020977
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021007961
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021007978
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021064469
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021071832
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.