Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny | |
nr EAN | 8012510080542 |
nr EAN | 4251475101020 |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny | |
nr EAN | 8012510080542 |
Ilość biegunów | 2 | |
Kolor obudowy | czarny | |
Ogrzewanie/chłodzenie | do automatyki klimatyzacji | |
nr EAN | 8435050631720 |
Ilość połączeń | 2 | |
Ciężar [kg] | 0,015 | |
nr EAN | 4027816328087 |
Ilość połączeń | 2 | |
Ciężar [kg] | 0,005 | |
nr EAN | 4027816328094 |
Ilość biegunów | 2 | |
Kształt obudowy wtyczki | Wersja D | |
Kolor | czarny | |
Długość [mm] | 38 | |
Głębokość zabudowy [mm] | 12 | |
dla numeru OE | 8Z0 820 535 |
Ilość biegunów | 2 | |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny | |
Kolor | szary | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z automatycznym sterowaniem klimatycznym | |
dla numeru OE | 1K0 907 543 G |
Napięcie robocze [V] | 12 | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Punkt włączania [°C] | -40 | |
Punkt włączania [°C] | 150 | |
Wymiar gwintu | -- | |
Rozmiar klucza | -- | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pierścienia uszczelniającego | |
Kolor | zielony | |
Ilość biegunów | 4 | |
nr EAN | 4040074335406 |
Napięcie robocze [V] | 12 | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Punkt włączania [°C] | -40 | |
Punkt włączania [°C] | 150 | |
Średnica [mm] | 20 | |
Wymiar gwintu | -- | |
Rozmiar klucza | -- | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
Ilość biegunów | 4 | |
nr EAN | 4040074396094 |
Ilość biegunów | 2 |
Ilość biegunów | 2 |
Długość [mm] | 36 | |
Szerokość [mm] | 17 | |
Wysokość [mm] | 13 | |
Ciężar [kg] | 0,035 | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z klimatyzacją | |
Ilość biegunów | 2 | |
nr EAN | 4046001424342 |
Średnica [mm] | 24,85 | |
Wysokość [mm] | 52 | |
Ciężar [kg] | 0,08 | |
Ilość połączeń | 2 | |
nr EAN | 4046001331220 |
Ciężar [kg] | 0,017 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
dla numeru OE | 059 919 501 A | |
Oznaczenie koloru | zielony | |
Ciężar [kg] | 0,027 | |
Projekt resora | Sprężyna zabezpieczająca | |
Ilość biegunów | 4 | |
nr EAN | 4046001301384 |
Ilość połączeń | 2 | |
Ciężar [kg] | 0,005 | |
nr EAN | 4046001272844 |
Ciężar [kg] | 0,004 | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z automatycznym sterowaniem klimatycznym | |
Ilość biegunów | 2 | |
nr EAN | 4046001466731 |
Czujniki klimatyzacji w systemach automatycznych charakteryzują się dość skomplikowaną budową, dlatego do sprawnego działania potrzebują dobrze działającego obiegu czynnika chłodniczego oraz monitoringu, kontroli i sterowania układem. Priorytetem układu klimatyzacji jest zapewnienie użytkownikowi samochodu odpowiedniej wydajności chłodzenia i bezawaryjnej pracy - w celu spełnienia tych warunków układ musi dostawać aktualne sygnały i informacje pochodzące z czujników temperatury i ciśnienia. Dzięki przekazywanym przez czujnik ciśnienia informacjom system jest w pełni chroniony przed różnego rodzaju uszkodzeniami. Czujniki wychwytują przekroczenia dopuszczalnych norm i automatycznie wyłączają system klimatyzacji, gdy te zostaną przekroczone. Czujniki klimatyzacji przekazują także wielkości korygujące, dzięki którym możliwa jest dokładna regulacja objętości tłoczonego czynnika chłodzącego oraz ogólnej temperatury w kokpicie samochodu. Takich czujników, które wspomagają pracę klimatyzacji, może być w aucie wiele. Oprócz najbardziej znanych czujników, czyli ciśnieniowego i temperaturowego, występują także: czujniki natężenia promieniowania słonecznego, czujniki zawartości dwutlenku węgla oraz czujniki jakości powietrza.
Czujniki klimatyzacji odpowiadają także za zwiększenie komfortu jazdy. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie pozostający w pojeździe czują się komfortowo i bezpiecznie, gdyż kierowca zachowuje kompletną trzeźwość umysłu. Dzięki czujnikom puls kierowcy ulega stabilizacji i jest on w stanie zachować normalny poziom spostrzegawczości oraz prawidłowy czas reakcji na nieprzewidziane zdarzenia. Zapewniają również optymalny, a zarazem naturalny, rozkład temperatur powietrza w aucie, odpowiedni dla organizmu człowieka - to znaczy cieplejsze powietrze w okolicy nóg, a chłodniejsze w okolicy głowy.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023