Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 18 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 40 | |
Grubość 1 [mm] | 38 | |
nr EAN | 5012759428634 |
Rodzaj łożyskowania | Poduszka gumowa | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 18,50 | |
nr EAN | 4014870404017 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 18,5 | |
Materiał | Guma | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Ciężar [kg] | 0,051 | |
dla numeru OE | 124 323 23 85 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4027816089445 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 18,0 | |
Materiał | Guma | |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Ciężar [kg] | 0,050 | |
dla numeru OE | 124 323 49 85 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4027816149422 |
parzyste numery artykułów | 17679 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 25,0 | |
Materiał | Guma | |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Ciężar [kg] | 0,059 | |
dla numeru OE | 124 323 44 85 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4027816176800 |
Długość [mm] | 192 | |
Szerokość [mm] | 48,0 | |
Grubość [mm] | 70,0 | |
Materiał | blacha stalowa | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Ciężar [kg] | 0,225 | |
nr EAN | 4027816408659 |
Długość [mm] | 192 | |
Szerokość [mm] | 48,0 | |
Grubość [mm] | 70,0 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,225 | |
nr EAN | 4027816408666 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 18,0 | |
Materiał | Guma | |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,282 | |
nr EAN | 4054224017074 |
Długość [mm] | 25 | |
Szerokość [mm] | 28,0 | |
Grubość [mm] | 31,0 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 15,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 25,0 | |
Materiał | Guma | |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,017 | |
dla numeru OE | 124 326 01 81 | |
nr EAN | 4054224081709 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Grubość [mm] | 36 |
Długość [mm] | 36 |
Szerokość [mm] | 25 |
Ciężar [kg] | 0,019 |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
Średnica wewnętrzna [mm] | 17,6 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica wewnętrzna [mm] | 18,00 | |
nr EAN | 3159750783712 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
nr EAN | 5901619593332 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 18 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 40 | |
Wysokość [mm] | 38 | |
nr EAN | 4040074032473 |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Wysokość [mm] | 38 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 24,5 | |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem sportowym | |
Rodzaj połączenia | Torba | |
Średnica stabilizatora [mm] | 39 | |
Długość opakowania [cm] | 5,3 | |
Szerokość opakowania [cm] | 5,3 | |
Wysokość opakowania [cm] | 3,9 | |
nr EAN | 4044197561971 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym | |
Masa [g] | 50 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Materiał | Guma | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 22,5 | |
nr EAN | 8033989129846 |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 24 | |
Rodzaj łożyskowania | Poduszka gumowa | |
Długość [mm] | 37 | |
Ciężar [kg] | 0,054 | |
nr EAN | 8435130357236 |
Strona zabudowy | z przodu | |
Długość całkowita [mm] | 37 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 18 | |
nr EAN | 5413978204267 |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach | |
Długość całkowita [mm] | 25,5 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 15,5 | |
nr EAN | 5413978250073 |
Wysokość [mm] | 36,8 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 18 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 38,6 | |
parzyste numery artykułów | VKDS 358008 | |
nr EAN | 7316577895349 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 15,5 | |
parzyste numery artykułów | VKDS 458007 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 18,5 | |
Materiał | Guma | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Ciężar [kg] | 0,051 | |
nr EAN | 4044688519092 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 18,0 | |
Materiał | Guma | |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Ciężar [kg] | 0,050 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4044688535177 |
parzyste numery artykułów | 10 61 0044 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 25,0 | |
Materiał | Guma | |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Ciężar [kg] | 0,059 | |
nr EAN | 4044688176806 |
Długość [mm] | 25 | |
Szerokość [mm] | 28,0 | |
Grubość [mm] | 31,0 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 15,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 25,0 | |
Materiał | Guma | |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,017 | |
nr EAN | 4054228081705 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Średnica [mm] | 24 | |
Wymagana ilość | 2 | |
nr EAN | 5908229915769 |
Guma stabilizatora jest elementem łączącym drążek stabilizatora z nadwoziem auta lub ramą pomocniczą. Jej zadaniem jest wytłumienie wibracji pochodzących od zawieszenia, w tym samym czasie wyciszając pracę stabilizatora. Ich ewentualne wybicie lub zużycie powoduje wydobywanie się specyficznego stukotu w okolicy zawierzenia. Natomiast sam stabilizator znacząco traci na swojej funkcjonalności.
Wbrew temu uszkodzona guma stabilizatora nie wpływa znacząco na samo prowadzenie samochodu i nie powoduje zagrożenia w ruchu. Jednakże dźwięk wydobywający się z zepsutej części psuje wszelkie walory związane z jazdą. Zaradzi temu tania i prosta naprawa, którą możesz wykonać za pomocą części dostępnych na e-autoparts.pl
Specyfika polskich dróg sprawia, że gumy stabilizatora nie potrzebują dużo czasu, by mieć już sygnały znaczącego zużycia. Charakterystyczne piski oraz donośne stuki z okolic zawierzenia sygnalizują konieczność wymiany gum stabilizatora. Szeroka oferta producentów sprawi, że odnajdziemy potrzebną nam część, która będzie naprawdę dobrze wykonana. Proces naprawy rozpoczynamy od podniesienia samochodu lub wjazdu na kanał. Później demontujemy śruby mocujące obejmę, by następnie wyjąć znajdujące się pod nią gumę stabilizatora. Z racji ulokowania części, na śrubach i obejmie może objawić się korozja utrudniająca ich odkręcenie. Może to znacząco utrudnić demontaż, ponieważ niewykluczona byłaby konieczność rozcięcia śrub. Wiązałoby się to z późniejszym nawierceniem oraz gwintowaniem otworów, co znacząco wydłuża tą prozaicznie prostą czynność wymiany gum stabilizatora. Ich zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności.
Popularnymi producentami gum stabilizatora są:
Polskie drogi zazwyczaj kojarzą się z dziurawą nawierzchnią. Przez takie warunki jazdy zawieszenie samochodu zużywa się dużo szybciej niż w innych krajach. Dlatego w przypadku zakupu samochodu używanego często można się spotkać z wytłuczonym zawieszeniem. Guma stabilizatora to jedna z części zawieszenia samochodowego. Łączą one drążek stabilizatora z ramą. Jest to część, która często ulega uszkodzeniom. Gdy gumowa tuleja zostanie zniszczona, słyszane są stuki podczas jazdy. Uszkodzenie gumy stabilizatora nie powoduje większych usterek, jedynym skutkiem uszkodzenia są drażniące uderzenia lub skrzypienie na nierównościach. Gum stabilizatora nie da się naprawić, dlatego gdy zostanie uszkodzona, należy ją wymienić na nową. W celu diagnozy najłatwiej jest nacisnąć energicznie z jednej strony samochodu, gdy usłyszymy skrzypienie, gumy nadają się do wyrzucenia. Na stabilizatorze zamontowane są dwie gumy wygłuszające, najlepiej wymienić obie, ze względu na ich niską cenę.
Najlepiej kupić gumy wykonane z wysokiej jakości materiałów, które wytrzymają o wiele dłużej, kosztują niewiele, a pozwolą przejechać dłużej bez uciążliwych odgłosów z zawieszenia. Aby wybrać idealne gumy stabilizatora, należy zmierzyć drążek stabilizujący. Wymiana jest prosta, jedynym utrudnieniem jest położenie gum, które są pod samochodem, dlatego trzeba go podnieść. Podczas montażu, niektórzy popełniają błąd, który powoduje szybkie zużycie gum i ponowienie objawów zużycia. Błędem tym jest smarowanie drążka smarem grafitowym przed montażem. Stabilizator to element samochodu zapobiegający nadmiernemu pochyłowi samochodu podczas skrętu. Pozwala to na zwiększenie precyzji i bezpieczeństwa kierowania pojazdem. Połączony jest on z łącznikami stabilizatora. Niektóre samochody posiadają dwa stabilizatory: jeden z przodu, a drugi z tyłu. Sprawia to, że samochód bardzo dobrze trzyma się drogi.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023