Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » układ hamulcowy Peugeot 205 I kabriolet (741B, 20D) » hamulec postojowy Peugeot 205 I kabriolet (741B, 20D)

hamulec postojowy do PEUGEOT 205 I kabriolet (741B, 20D)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 205 I kabriolet (741B, 20D):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 180
Szerokość [mm] 25
Ciężar [kg] 1,12
nr EAN 8717109159691
Ograniczenia producenta ATE
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 25
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427378872
Średnica 1 [mm] 19
Średnica 2 [mm] 14
Długość [mm] 29
dla numeru artykułu 03.0137-0379.2
dla numeru artykułu 03.0137-0408.2
dla numeru artykułu 03.0137-0409.2
nr EAN 4006633409735
Średnica 1 [mm] 19
Średnica 2 [mm] 14
Długość [mm] 29
dla numeru artykułu 03.0137-0379.2
dla numeru artykułu 03.0137-0408.2
dla numeru artykułu 03.0137-0409.2
nr EAN 5902659731661
spełnia wymagania Normy ECE E1
Średnica [mm] 228,6
Szerokość [mm] 45
nr EAN 5703858165239
Oznaczenie kontrolne E9 90R 01712/035
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dźwigni
System hamulcowy Hand Brake
nr EAN 8427975056047
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 25
Ograniczenia producenta ATE
nr EAN 3322937514052
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe