Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » układ hamulcowy Peugeot EXPERT Furgon (VF3A_, VF3U_, VF3X_) » hamulec postojowy Peugeot EXPERT Furgon (VF3A_, VF3U_, VF3X_)

hamulec postojowy do PEUGEOT EXPERT Furgon (VF3A_, VF3U_, VF3X_)

wybierz typ samochodu PEUGEOT EXPERT Furgon (VF3A_, VF3U_, VF3X_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
parzyste numery artykułów 43688
Ciężar [kg] 0,56
nr EAN 8717109769470
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
parzyste numery artykułów 43687
Ciężar [kg] 0,56
nr EAN 8717109769517
Ograniczenia producentaATE
Wyposażenie pojazdudo pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2ze śrubami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z pierścieniem uszczelniającym
uwzględnić informację serwisową
sparowany numer artykułu19-4513
Ograniczenia producentaATE
Wyposażenie pojazdudo pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2ze śrubami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z pierścieniem uszczelniającym
uwzględnić informację serwisową
sparowany numer artykułu19-4512
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Ograniczenia producenta ATE
Ciężar brutto [kg] 0,528
Ciężar netto [g] 476
nr EAN 5902048098801
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Ciężar brutto [kg] 0,528
Ciężar netto [g] 476
nr EAN 5902048098818
Ograniczenia producentaATE
Wyposażenie pojazdudo pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2ze śrubami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z pierścieniem uszczelniającym
uwzględnić informację serwisową
dla numeru OE 5G0 615 424 D
dla numeru OE 3Q0 615 424
dla numeru OE 8V0 615 424
dla numeru OE 8V0 615 424 D
dla numeru OE 3Q0 615 424 A
dla numeru OE 3Q0 615 424 B
dla numeru OE 5G0 615 424 B
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Tryb pracy elektryczny
Wyposażenie pojazdu do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym
Układ hamulcowy dla pojazdów z hamulcami tarczowymi z tyłu
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
nr EAN 4046001854408
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
hamulec postojowy

Hamulec postojowy w samochodzie


Hamulec postojowy to obowiązkowy element pojazdów, który musi być sprawny, aby przeszedł przegląd techniczny. Hamulec ręczny w większości samochodów poruszających się w Polsce jest aktywowany poprzez zaciągnięcie dźwigni, a w celu zwolnienia hamulca należy wcisnąć przycisk i opuścić dźwignię na dół. W nowych samochodach zastosowany jest przycisk spełniający rolę tej dźwigni. Zadaniem hamulca postojowego jest unieruchomienie samochodu, aby zapobiec stoczeniu podczas postoju samochodu.

Zaciągnąć "ręczny" można również przed zjechaniem lub wjechaniem na wzniesienie, jeśli należy się zatrzymać w celu upewnienia się o możliwości dalszej jazdy lub w celu ustąpienia pierwszeństwa. Hamulec ten jest również nazywany "awaryjnym", ponieważ w przypadku awarii hamulca zasadniczego możliwe jest zatrzymanie pojazdu, przez zaciągnięcie dźwigni. Często zdarza się zapomnieć o zwolnieniu hamulca ręcznego, ale samochód sam nas o tym poinformuje poprzez kontrolkę na desce rozdzielczej i w nowszych samochodach, dźwiękiem ostrzegawczym. W skład hamulca ręcznego wchodzą takie elementy jak: dźwignia, linki, cięgła oraz mechanizm hamulcowy.

Elementy te są umiejscowione w miejscach, w których mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Linki powinny być smarowane, aby układ był sprawny. Najczęstszym elementem ulegającym zniszczeniu są linki, co uniemożliwia poprawne działanie hamulca. Istnieje możliwość regulacji hamulca poprzez śrubę, która znajduje się w pobliżu dźwigni. Hamulec ręczny hamuje tylko kołami tylnej osi, co jest często stosowane w jeździe wyczynowej (pozwala to na wykonywanie "driftów" oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości). Gdy samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe, podczas zaciągania dźwigni zaciskane są szczęki hamulcowe, a w przypadku hamulców tarczowych, zaciskane są tłoczki, które unieruchamiają tarczę.

elementy powiązane:

linka hamulca ręczniego
szczęki hamulcowe