Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » paski napędowe Alfa Romeo GIULIETTA coupe (101_) » koło pasowe Alfa Romeo GIULIETTA coupe (101_)

koło pasowe do ALFA ROMEO GIULIETTA coupe (101_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO GIULIETTA coupe (101_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
1,176.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 7PK
Szerokość [mm] 76,50
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 166,80
Liczba rowków 7
Szerokość [mm] 76,4
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 196,5
Ciężar [kg] 5,464
Parametr 6 PK
dla numeru OE 11 23 7 800 385
nr EAN 4054224746646
Szerokość [mm] 76,4
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 196,5
Ciężar [kg] 5,624
Parametr 6PK
nr EAN 4054224751893
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 40
Średnica 1 [mm] 166,5
Średnica 2 [mm] 166,5
Ilość żeber 2 4
Grubość [mm] 73,0
średnica zewnętrzna [mm] 170,0
średnica zewnętrzna [mm] 192,0
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 4
Ciężar [kg] 7,0
Ilość żeber 8
Parametr 4PK + 6PK
nr EAN 5901619509418
Długość [mm] 1836
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 316579205290
Długość [mm] 1836
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316579351171
Długość [mm] 1697
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316579341585
Parametr 4PK
Ilość żeber 3
Ilość żeber 5
Wysokość [mm] 72,4
Średnica [mm] 192
Parametr 6PK
Ø koła pasowego [mm] 166,8
Ciężar [kg] 6,96
nr EAN 4046001390661
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.