Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » paski napędowe Mercedes-benz SLK (R172) » koło pasowe Mercedes-benz SLK (R172)

koło pasowe do MERCEDES-BENZ SLK (R172)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SLK (R172):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
średnica zewnętrzna [mm] 152
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Ciężar [kg] 1,30
nr EAN 3358960674272
Ø koła pasowego [mm] 149,5
Wysokość 1 [mm] 23,5
Wysokość 2 [mm] 26,0
Ciężar [kg] 1,4
nr EAN 8021787046656
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 162
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465510
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 162
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465510
Szerokość [mm] 23,5
Średnica wewnętrzna [mm] 44,0
średnica zewnętrzna [mm] 152,0
Ciężar [kg] 1,26
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.R4 S1
nr EAN 4027816364207
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 152,8
Średnica wewnętrzna [mm] 36,7
nr EAN 8435398500665
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 142,64
Średnica wewnętrzna [mm] 44
nr EAN 8435398500627
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Średnica wewnętrzna [mm] 36,7
średnica zewnętrzna [mm] 152,8
Parametr 6PK
średnica zewnętrzna [mm] 152
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Strona zabudowy po stronie silnika
Ilość żeber 5
nr EAN 4031185371537
Długość [mm] 1030
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316575119362
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.