Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » paski napędowe Peugeot EXPERT Platforma / podwozie (V_) » koło pasowe Peugeot EXPERT Platforma / podwozie (V_)

koło pasowe do PEUGEOT EXPERT Platforma / podwozie (V_)

wybierz typ samochodu PEUGEOT EXPERT Platforma / podwozie (V_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Ciężar [kg] 1,56
średnica zewnętrzna [mm] 146
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960484475
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465012075
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465072673
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 133
Średnica wewnętrzna [mm] 26,5
Średnica wewnętrzna [mm] 37
nr EAN 8435398501204
Długość 1 [mm] 2230
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870536961
Szerokość [mm] 37
Średnica zewnętrzna [mm] 146
Masa [g] 1829
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 146
Ilość żeber 5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 138
Średnica wewnętrzna [mm] 26,5
nr EAN 8033989215327
cena brutto:
107.00 zł
 Kup
Indeks: QAP 22 291
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, wał korbowy
Nazwa: KOŁO PASOWE FORD
Opis: MONDEO III (B5Y, BWY , B4Y) 2000- , 2,0
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1119175
Numer dostawcy: 22 291
Parametry:Ilość żeber : 5
Średnica zewnętrzna [mm] : 146
Średnica otworu [mm] : 26,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] : 138
Średnica [mm] 133
Ilość żeber 6
dla numeru OE 5227815
nr EAN 3660872420237
Długość [mm] 2222
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574846030
Długość [mm] 2227
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316575295868
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.