Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » paski napędowe Renault ESPACE II VAN (J/S63_) » koło pasowe Renault ESPACE II VAN (J/S63_)

koło pasowe do RENAULT ESPACE II VAN (J/S63_)

wybierz typ samochodu RENAULT ESPACE II VAN (J/S63_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
średnica zewnętrzna [mm] 170
nr EAN 3358960585028
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787325836
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787326598
Szerokość [mm] 56,0
Średnica wewnętrzna [mm] 36,0
średnica zewnętrzna [mm] 170,0
Ciężar [kg] 3,665
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4054224708620
Długość 1 [mm] 1990
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870514990
Długość 1 [mm] 1990
Ilość żeber 6
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870590215
Ilość żeber 5
Masa [g] 4649
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 145
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 170
Średnica wewnętrzna [mm] 36
Szerokość 1 [mm] 56
nr EAN 8038941484544
Długość [mm] 1990
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316575654122
Szerokość [mm] 56,0
Średnica wewnętrzna [mm] 36,0
średnica zewnętrzna [mm] 170,0
Ciężar [kg] 3,665
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4054228708626
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.