Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Tata (telco) » paski napędowe Tata (telco) PRIMA » koło pasowe Tata (telco) PRIMA

koło pasowe do TATA (TELCO) PRIMA

wybierz typ samochodu TATA (TELCO) PRIMA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 17,5
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
Ciężar [kg] 2,8
Ilość żeber 6
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków 
nr EAN 4010858573805
Ilość żeber 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
Ciężar [kg] 2,69
średnica zewnętrzna [mm] 169
nr EAN 3358960463920
Specyfikacja M16x1,5x70
Specyfikacja M8x50
nr EAN 3358960595294
Ilość żeber 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
średnica zewnętrzna [mm] 186
nr EAN 3358960595614
Ø koła pasowego [mm] 35,0
Wysokość 2 [mm] 17,0
Ciężar [kg] 3,1
nr EAN 8021787017052
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787099386
cena brutto:
222.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 185
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465596
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 185
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465596
Grubość [mm] 29,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,5
średnica zewnętrzna [mm] 169,0
Ilość otworów 4
Powierzchnia ocynkowany
Ciężar [kg] 2,72
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 55208280
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816278221
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 165
Średnica wewnętrzna [mm] 30,5
nr EAN 8435398500818
średnica zewnętrzna [mm] 169,00
Szerokość [mm] 30,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108722768
Średnica [mm] 165,50
Szerokość [mm] 38,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4014870518486
Ø koła pasowego [mm] 35,0
Wysokość 2 [mm] 17,0
Ciężar [kg] 3,1
nr EAN 5907558526295
Masa [g] 2822
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 168,4
Ilość żeber 5
Średnica wewnętrzna [mm] 31,15
Szerokość 1 [mm] 36
Szerokość 2 [mm] 28,2
nr EAN 8033989015293
Średnica [mm] 165
Ilość żeber 6
dla numeru OE 55208280
nr EAN 3660872363145
Długość [mm] 1390
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316575160227
Średnica [mm] 165
Ilość żeber 6
nr EAN 7316575571139
Ilość żeber 6
Masa [g] 2904
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 165
Szerokość 1 [mm] 30
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 3413521551789
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.