Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » sprzęgło Fiat DOBLO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (119_, 223_) » koło zamachowe, dwumasowe Fiat DOBLO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (119_, 223_)

koło zamachowe, dwumasowe do FIAT DOBLO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (119_, 223_)

wybierz typ samochodu FIAT DOBLO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (119_, 223_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Liczba otworów do mocowania 8
nr EAN 4005108580023
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Liczba otworów do mocowania 8
nr EAN 4005108819192
Liczba śrub 8
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
nr EAN 4005108955524
Liczba śrub 8
nr EAN 4005108955463
cena brutto:
853.01 zł
 Kup
Nowa część 
Wersja silnika dla silników bez koła zamachowego dwumasowego
dopuszczalna masa całkowita [lb] 21,60
Ciężar netto [g] 21600
nr EAN 5902048021632
cena brutto:
1,267.99 zł
 Kup
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Wyposażenie sprzęgła with flywheel
Wyposażenie sprzęgła clutch pressure plat
Wyposażenie sprzęgła With clutch plate
Wyposażenie sprzęgła Teeth Quant.: 24
Średnica obudowy [mm] 271
średnica zewnętrzna [mm] 319
Średnica otworu centrującego [mm] 25
Wyposażenie sprzęgła with releaser
Ciężar brutto [kg] 29,600
Ciężar netto [g] 28000
nr EAN 5902048021656
Średnica [mm] 250
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zestawu śrubowego
nr EAN 4013872825653
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii koło zamachowe, dwumasowe pasujące do FIAT DOBLO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (119_, 223_)
koło zamachowe, dwumasowe

Koła dwumasowe


koła dwumasowe w e-autoparts.pl Idea koła dwumasowego powstała w firmie LUK, producenta sprzęgieł na potrzeby koncernów samochodowych. Przyczynkiem do rozpoczęcia prac nad kołem dwumasowym na początku lat osiemdziesiątych, był on spowodowany wzrostem mocy silników spalinowych, zwłaszcza z zapłonem samoczynnym. Wzrost mocy powodował przekazywanie na układ napędowy samochodu zwiększonych drgań pochodzących z wału korbowego silnika. Tradycyjne metody tłumienia tych drgań przy pomocy tłumików drgań, w które wyposażona była tarcza sprzęgłowa przestały wystarczać. Zakres pracy sprężyn w tarczy sprzęgłowej był zbyt mały aby skutecznie tłumic drgania przekazywane z wału korbowego. koło dwumasowe LUK zamachoweKonstruktorzy Luk zaprojektowali i wykonali dzielone kolo dwumasowe z systemem sprężynowym wewnątrz koła. Takie rozwiązanie pozwoliło na skuteczniejsze tłumienie drgań, a tym samym zmniejszenie awaryjności całego układu napędowego.
Obecne rozwiązania kół dwumasowych cechuje znaczna oszczędność materiału zużytego do jego produkcji w porównaniu z poprzednikami oraz lepsza skuteczność tłumienia.

Przyczyny uszkodzeń koła dwumasowego


Koło dwumasowe, zamachowe chociaż sprawia wrażenie niezwykle masywnego i trwałego, jest mechanizmem dosyć wrażliwym na uszkodzenia spowodowane niewłaściwym montażem oraz niewłaściwa pracą silnika a także sposobem jazdy prowadzącego pojazd. W przypadku montażu wymagane są specjalistyczne narzędzia i precyzja samego montażu. Konieczne jest zastosowanie współosiowości wałka skrzyni biegów i piasty koła. Wypadanie zapłonu lub inne problemy z nim związane, mogą powodować przekazywanie ekstremalnych pików drgań na koło, które może z czasem uszkodzić się. Wolna jazda na wysokim biegu, oraz problemy z uruchamianiem samochodu to też czynniki wpływające na żywotność koła dwumasowego.
 
koło dwumasowe Sachs koło dwumasowe LUK Koło dwumasowe Valeo

informacje dodatkowe: