Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » sprzęgło Mitsubishi PAJERO III (V7_W, V6_W) » koło zamachowe, dwumasowe Mitsubishi PAJERO III (V7_W, V6_W)

koło zamachowe, dwumasowe do MITSUBISHI PAJERO III (V7_W, V6_W)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI PAJERO III (V7_W, V6_W):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
5,536.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5411450670258
cena brutto:
3,459.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
Liczba śrub 7
nr EAN 4005108976895
cena brutto:
854.00 zł
 Kup
Nowa część 
średnica zewnętrzna [mm] 332
Średnica obudowy [mm] 282
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Wysokość [mm] 84
Wersja silnika dla silników bez koła zamachowego dwumasowego
Ciężar brutto [kg] 26,80
Ciężar netto [g] 25800
nr EAN 5902048021618
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło zamachowe, dwumasowe

Koła dwumasowe


koła dwumasowe w e-autoparts.pl Idea koła dwumasowego powstała w firmie LUK, producenta sprzęgieł na potrzeby koncernów samochodowych. Przyczynkiem do rozpoczęcia prac nad kołem dwumasowym na początku lat osiemdziesiątych, był on spowodowany wzrostem mocy silników spalinowych, zwłaszcza z zapłonem samoczynnym. Wzrost mocy powodował przekazywanie na układ napędowy samochodu zwiększonych drgań pochodzących z wału korbowego silnika. Tradycyjne metody tłumienia tych drgań przy pomocy tłumików drgań, w które wyposażona była tarcza sprzęgłowa przestały wystarczać. Zakres pracy sprężyn w tarczy sprzęgłowej był zbyt mały aby skutecznie tłumic drgania przekazywane z wału korbowego. koło dwumasowe LUK zamachoweKonstruktorzy Luk zaprojektowali i wykonali dzielone kolo dwumasowe z systemem sprężynowym wewnątrz koła. Takie rozwiązanie pozwoliło na skuteczniejsze tłumienie drgań, a tym samym zmniejszenie awaryjności całego układu napędowego.
Obecne rozwiązania kół dwumasowych cechuje znaczna oszczędność materiału zużytego do jego produkcji w porównaniu z poprzednikami oraz lepsza skuteczność tłumienia.

Przyczyny uszkodzeń koła dwumasowego


Koło dwumasowe, zamachowe chociaż sprawia wrażenie niezwykle masywnego i trwałego, jest mechanizmem dosyć wrażliwym na uszkodzenia spowodowane niewłaściwym montażem oraz niewłaściwa pracą silnika a także sposobem jazdy prowadzącego pojazd. W przypadku montażu wymagane są specjalistyczne narzędzia i precyzja samego montażu. Konieczne jest zastosowanie współosiowości wałka skrzyni biegów i piasty koła. Wypadanie zapłonu lub inne problemy z nim związane, mogą powodować przekazywanie ekstremalnych pików drgań na koło, które może z czasem uszkodzić się. Wolna jazda na wysokim biegu, oraz problemy z uruchamianiem samochodu to też czynniki wpływające na żywotność koła dwumasowego.
 
koło dwumasowe Sachs koło dwumasowe LUK Koło dwumasowe Valeo

informacje dodatkowe: